marți, 30 octombrie 2012

2 Imparatul mustelor - William Golding

*aceasta este una dintre primele mele postări despre cărți, este mai degrabă un book-talk, vă rog să treceți cu vederea eventualele greșeli*

Cartea " Împăratul Muștelor "  este o replică în negativ ale unor romane celebre precum " Doi ani de vacanță " , " Cireșarii " , " Comoara din insulă " și altele .
Romanul începe cu întâlnirea unor două personaje personaje - Ralph și Piggy . Aceștia găsesc o cochilie , ce este un obiect ludic principal ce simbolizează echilibrul și siguranța și cu ajutorul acesteia reușesc să îi adune pe toți cei prezenți pe insulă . În urma accidentului cu avionul , Ralph constată că nu este niciun adult pe insulă și le sugerează celorlați să se distreze până când îi va salva cineva . Grupul de băieți ce provin din cele mai bune școli britanice trebuiau să se ducă într-un loc unde să fie feriți de cel de-al doilea război mondial ce tocmai se consuma " în lumea celor mari " .
Grupul decide să se aleagă un șef , iar aici intervine pentru prima oară spiritul de turmă , deoarece toți copii se iau după acel băiat ce strigă să fie ales cel cu scoica . Jack , șeful coriștilor dintr-o școală de elită prinde o invidie mare față de Ralph ce îi fură postul , acesta fiind obișnuit să fie șef întotdeauna .
Teama , dorul de părinți și de casă și frica din sufletul fiecărui băiat îi determină să își imagineze că pe insulă există o fiară ce iese din pădure și din ocean . Simon le spune tuturor că nu există nici o fiară și devine prima victimă a lui Jack , ce îl omoară pentru cele spuse .
Piggy și cu Ralph încearcă să-i convingă pe ceilalți că prima lor prioritate trebuie să rămână salvarea lor de pe insulă , și anume ținerea focului aprins . Jack își începe setea de sânge și îl părăsește pe Ralph , acesta fiind urmat de aproape toți din grup . Ei își petrec timpul vânând porci și dansând și cântând " Sfâșie porcul ! Taie-i grumazul ! Să iasă sânge ! " .
Copii imită , fără să conștientizeze acest lucru , scene de război devenind pe zi ce trece din ce în ce mai brutali și sălbatici . Piggy rămâne singurul personaj matur și rațional , deoarece era orfan - era crescut doar de mătușa sa , și este omorât din cauza vorbelor ce le adresează tribului lui Jack . Atunci când acesta este sfâșiat , obiectul ludic principal - cochilia , se sparge , fapt ce accentuează începerea nebuniei totale pe insula paradisiacă ce a fost transformată inconștient de niște copii , ce ar trebui să fie inocenți , într-un infern .
Tribul dorește să-l extermine și pe Ralph , fapt care duce la arderea insulei , ce se ascunde și aleargă de unii băieți ce posedă sulițe și bolovani . Acesta este pe cale să fie omorât , dar este salvat de un ofițer . Începând cu Ralph , toți încep să plângă , accentuând părerea de rău și rușinea pentru cele făcute .
Atunci când ofițerul află că s-au comis două crime a remarcat : " mă așteptam ca un grup de băieți englezi să facă o impresie mai bună " .

Notă de final - Pe lângă ofițer , însuși autorul rămâne marcat de influența războiului , el participând la primul război mondial și rămânând marcat . Această lectură a fost propusă de profesoara mea de Limba Română , ca primă lectură a capitolului Joc și Joacă din manual . Sper că v-am ajutat :-) !

sursa foto - www.emag.ro

2 comentarii:

  1. Si eu am citit cartea si mi se pare oarecum socanta viziunea autorului,dar adevarata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie mi-a placut mult, desi, dupa ce am citit-o, am avut nevoie de o pauza de cateva zile de la citit, ca sa-mi revin. Are un mesaj profund, care aduce la suprafata rautatea ce o are fiecare din noi. M-a scoat, intr-adevar, dar a fost o carte buna, careia eu i-as da nota 5/5 :)

    RăspundețiȘtergere

Ce părere ai?